Veertien jaar geleden op Valentijnsdag opende Antoinette Kleinsman haar modezaak Luna Azul op nr. 265. Tijd voor een felicitatie en een gesprek!  

 

luna winkel 2

Voordat Antoinette (50) in 2004 Luna Azul opende had ze al veel ervaring in de modebranche. Mode is haar hele leven al haar passie en ze had een carrière als inkoopster bij een groot winkelbedrijf, waar ze o.a. kinderkleding inkocht en zich bezig hield met het productieproces. Ze ging veel naar het buitenland voor haar baan, maar toen ze eenmaal haar dochter had geadopteerd was dat geen optie meer. Er kwam een herenmodezaak leeg op de Frederik Hendriklaan en dit leek Antoinette een uitgelezen kans: “Het is de eerste paar jaar na adoptie belangrijk voor de hechting met je kindje om rondom huis te blijven en niet zo veel weg te zijn. Dus dit leek me een goede combinatie. Ik heb de zaak omgebouwd naar een damesmodezaak en Luna Azul was geboren!”.

luna antoinette en andre

Vier jaar later kwam Antoinette André van de Kamp tegen bij gezamenlijke vrienden in Frankrijk en er was gelijk een klik, ze delen dezelfde passie voor mode en retail. En toen André de boetiek op De Fred kwam bekijken, waren ze niet lang daarna een stel en verruilde hij Nijmegen voor Den Haag. Ook André heeft veel ervaring in de mode: “André was 15 jaar bedrijfsleider van een grote dames- en herenmodezaak en komt echt uit het vak. Hij is heel goed op de vloer, veel beter dan ik, en is de stabiele basis in de winkel. Ik ben meer van de creatieve kant, maar André is echt een verkoper: altijd sociaal en met iedereen een praatje maken. De winkel runnen en zorgen voor de omzet, dat is echt zijn ding.”, aldus Antoinette.

Collecties
Vanaf het begin heeft Luna Azul al een vaste klantengroep. Ze waren – en zijn – toch wel een beetje de hippere modewinkel van de laan. Het leuke van De Fred is dat alle boetieks hun eigen doelgroep hebben, en volgens Antoinette is Luna Azul meer voor de fancy en hippe vrouw, vooral door de aparte collecties die ze voert.

Antoinette: “Door mijn ervaring met inkoop en productie ging ik vanaf het begin al naar Italië en Frankrijk om nieuwe collecties in te kopen. Hierdoor bracht ik ook andere collecties dan de rest, en dat doe ik nog steeds. Verder voerde ik ook gelijk vanaf het begin een groot merkenpakket qua prijssegment. Ik vind het leuk om, als ik een dure jeans koop, er een bloesje bij te kopen dat misschien wat betaalbaarder is, de combinatie op te zoeken. Dus dat doen we hier ook. Zo beginnen we qua prijsstelling bij Villa, en eindigen we bijvoorbeeld bij Antik Batik.”

luna winkel 1

Luna Azul heeft dus kleding in een breed prijssegment, maar bedient ook een brede doelgroep: van 16 tot 80 jaar komt in de winkel! Los van de soms extreme creaties in de etalage, hebben ze ook een goede basiscollectie van American Vintage. Ze hanteren een goede mix van ongeveer 8 tot 10 merken waardoor ze veel vrouwen bereiken. Daarnaast hebben ze ook hun eigen label en laten af en toe een jurkje of flair broekje produceren met hun eigen merk erin. Het is relatief klein, maar wordt enthousiast ontvangen door klanten. Het is de bedoeling dat hier meer van gaat komen dit jaar.

Conceptstore
Los van kleding houdt Antoinette zich met nog meer dingen bezig. In het businessplan van 14 jaar geleden stond al dat Luna Azul een conceptstore zou worden, en vanaf het begin waren er ook lifestyle producten te koop. Maar een droom was altijd een soort van kapsalon/blow-dry studio met nagelbar in de winkel erbij te hebben. En sinds een jaar is dit ook het geval: Studio by Luna bevindt zich achterin de winkel en sluit goed aan bij het totaal. De studio wordt gerund door Ginger, die het vak met de paplepel ingegoten kreeg en drie dagen per week beschikbaar is in de studio.

luna nail en blowdry

Luna Azul voert ook een zeer exclusieve sieradenlijn: Goldi by Luna Azul. Dit label voert met name ringen en oorbellen van zilver, 18 karaat goud en saffieren of robijnen, met een geheel eigen signatuur. Ontwerper Goldi (70) is een Italiaan die op Ibiza woont en daar 30 jaar een winkel heeft gehad met zijn collecties. Hij is hier sinds twee jaar mee gestopt, maar exclusief voor Luna Azul maakt hij maandelijks nog een paar stukken (prijs op aanvraag, variërend tussen € 350,- tot € 2.000,-). Daarnaast is Luna Azul verkooppunt van Quay, het hippe zonnebrillenmerk uit Australië. En hebben ze natuurlijk de Coffee bar, zodat je tijdens het shoppen van heerlijke latte’s kan genieten!

IMG 3189

luna coffeebar

Lovesations
Los van Luna Azul is Antoinette ook eigenaar van Lovesations, het high-end erotische merk dat spannende producten voor in de slaapkamer verkoopt. Het merk bestaat nu twee jaar en sinds een paar maanden heeft Antoinette, na een initiële samenwerking met twee andere ondernemers, het merk helemaal overgenomen. Ze doet alles zelf, van productontwikkeling tot aan de sales, en vanaf volgende week is de vernieuwde website live. Los van verkooppunten in Den Haag (natuurlijk bij Luna Azul, maar ook bij Studio Lynx en lingeriewinkel Madeleine), Delft en Amsterdam kan er eerdaags dus ook via de webshop gekocht worden, maar ze heeft ook consulenten voor party’s bij de mensen thuis voor een spannende & leerzame avond waarbij de producten worden uitgelegd met o.a. tips & tricks. En het gaat goed met het merk, ook internationaal. Zo waren vertegenwoordigsters te vinden op de speciale ladies night van Pathé tijdens de Fifty Shades of Grey-films, maar wordt het ook verkocht op Ibiza en via Frankrijk in andere Europese landen.

luna logo lovesations

luna lovesations